Hepimiz için bilinen en ideal spor zamanı, akşam saatlerinde olandır. Zaten bütün gün yorulduğumuz için akşam spor yaparak stresimizi atmak isteriz. Ancak sabah yapılan sporun daha etkili olduğunu biliyor musunuz?

 

Yaş ilerledikçe kıymeti daha çok bilinen en önemli şey, sağlığımızdır! Değişen ve sürekli gelişen hayat şartları ise avantaj kadar dezavantajı da beraberinde getirir. Mesela; teknoloji büyük ölçüde hayatımızı kolaylaştırsa da bir o kadar bizi hareketsizliğe alıştırır. Hareketsizlik de sağlığımızı doğrudan etkiler. Bunların önüne geçmeniz için size sabah sporunun hayatınızı nasıl değiştireceğinden bahsedeceğiz.

 

Yağ yakmayı hızlandırır

Sabah sporu, hem fizyolojik hem de motivasyonel açıdan çok fazla yarar sağlar. Bunların en bilineni, sabah saatlerinde yapılan sporun daha fazla yağ yakmasıdır. Çünkü kahvaltı öncesinde yapılan antrenmanlarda yağ oksidasyonu daha fazla açığa çıkar. Bu, aynı zamanda diyabet riskini en aza indirgeyen önemli bir faktördür.

 

Uykunuz düzene girer

Sporunuzu akşam yaptığınız zaman adrenalininizdeki artış, uyku düzeninizle direkt ilgilidir. Geceleri uykuya dalmanızda sıkıntılar yaratabilir. Ancak sabah yapacağınız spor sebebiyle vücudunuz derin ve sağlıklı bir yorgunluk hissedeceğinden uyku kalitenizde artış görürsünüz. Böylelikle vücudunuz daha uzun da dinlenmiş olur.

 

Metabolizmayı hızlandırır

Sabah sporunun önemli avantajlarından biri de metabolizmayı hızlandırmasıdır. Egzersiz sonrası ekstra enerji tüketiminiz, rutine oturduktan sonra daha fazla hissedileceğinden spor sonrası bile kalori yakmaya devam edersiniz. Üstelik bu etki, spor sonrası kahvaltınızı da etkili bir şekilde sindirmenize yardımcı olur.

 

Daha mutlu olursunuz

Sporunuzu erken saatlerde yapmak, sizin daha fazla endorfin sağlamanıza ve dolayısıyla daha mutlu olmanıza neden olur. Bu şekilde depresyon riskinden de oldukça uzaklaşırsınız. Üstelik bu sayede hem özel hem de iş hayatınızda daha büyük başarılara imza atabilirsiniz.

Yorum Yaz

E-postanız gözükmeyecektir.