Ramazan’da kilo almadan oruç tutmanın 7 yolu

, 28 Mayıs 2018 , BES , Yorum Yok

Oruç tutarken günlük beslenme alışkanlıklarında görülen farklılıklar kilo sorunlarına yol açabiliyor. Ramazan’da sağlıklı sahur ve iftar sofraları kurarak kilo almamanın yollarını sizler için listeledik.

1- Maden suyu dostunuz olsun
Mineral ve vitamin bakımından zengin doğal maden suyu içmek hem vücudunuzun susuzluğunu giderir hem tokluk hissi verir.

2- Çay ve kahveye dikkat!
İftar ve sahur arasındaki zaman diliminde bol su içmenin önemini hepimiz biliyoruz. Ancak çay ve kahve tüketimi de dikkat etmemiz gerekenler arasında. Çaylarınız açık ve şekersiz olmalı, 2 fincandan fazla kahve içmemelisiniz.

3- Sahura kalkmadan olmaz
Sahurda ağır besinler yerine hazmı kolay, yüksek enerji içeren ve tok tutan besinleri tercih edin. Süt, yoğurt, domates, salatalık, yeşillik, mevsim meyveleri gibi sağlıklı besinleri menünüze ekleyebilirsiniz.

4- Ara öğünlere yer açın
İftar ve sahur haricinde ara öğünler tüketerek yavaşlayan metabolizmanızın hızlanmasına destek olabilirsiniz.

5- Kontrolü kaçırmayın
İftar vakti uzun süreli açlık sonrasına denk geleceği için mideyi dolduracak ama yormayacak hafif besinleri tercih edebilirsiniz. Su ve lif oranı yüksek besinler sağlık kontrolünüze yardımcı olabilir.

6- Tatlım tatlım
Oruç tutarken düşen kan şekeriniz, tatlı isteğinizi tetikler. Bu gereksinim kalorisi azaltılmış sütlü tatlılarla giderebilirsiniz.

7- Baharatlı yemeklere mola
Baharatlı yemekler susuzluk hissinizi artırırken, kilo almanıza veya ödem tutmanıza yol açabilir. Bu tip durumların önüne geçmek için kebap, sucuk ve pastırma gibi besinlere ara verebilir, yemeklerinize baharat eklemekten kaçınabilirsiniz.

Sağlıklı Ramazan’lar dileriz.

Yorum Yaz

E-postanız gözükmeyecektir.