Hayatımızın büyük çoğunluğunu iş yerlerinde geçiriyoruz. Sabahın erken saatlerinden akşama kadar masa başında çalışmak da artık hayat tarzımız… İş yetiştirmeye kendimizi kaptırmışken zamanın nasıl akıp gittiğini de anlamıyoruz ve bir bakıyoruz ki uzun süreler boyunca sandalyeden kalkamamışız. Sonrasında gelen ağrılar, sancılar… Tüm bunların önüne geçebilmek için size bazı önerilerimiz var.

 

Ufak değişiklikler yapın

Masa başında çalışanlar olarak en büyük sorunumuz, hareketsizlik! Uzmanlara göre bu hareketsizliğin yarım saati geçmemesi gerekiyor. Yoğun iş temposu içerisinde bunun pek mümkün olmadığının da farkındayız ama ufak değişikliklerle harekete geçebilirsiniz. Örneğin; ofis içi mailleşmelerinizi azaltabilirsiniz. Mesai arkadaşınızla çözmeniz gereken bir konu olduğunda mail atmak yerine yanına giderek kendinize hareket alanı yaratabilirsiniz. Aynı şeyi telefonla konuşurken de yapabilirsiniz. Yani ofis içerisinde yürüyüşler yaparak telefon görüşmelerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Böylelikle uzun süre oturmak zorunda kalmazsınız. Öğle aralarında ya da akşam işten çıkarken asansör kullanmak yerine merdivenleri tercih edebilirsiniz. Size ne kadar iyi geldiğine inanamayacaksınız.

 

Belinizi koruyun

Sandalyenin üzerinde saatler geçirmek zorundaysak vücudumuzun ihtiyaçlarını da göz önünde bulundurmamız gerekiyor. Bunun için öncelikle bel desteğini atlamamak gerekiyor. Yumuşak ve derin çukurları olan sandalyelerden uzak durmanız gerekiyor. Çünkü bu sandalyeler, omurga için ciddi sıkıntılar yaratıyor. O yüzden sırt yüksekliği en az bel hizasında olan sandalyeleri tercih etmeli ve bel için uygun yastıklardan kullanmalısınız.

 

Oturma pozisyonunuzu bulun

Vücudun ihtiyaçlarından biri de otururken doğru pozisyonda olma gerekliliğidir. Doğru pozisyonda olmayan vücut, bütün gün hareketsiz kaldığında kasları tembelleştiriyor ve ani hareketler yapıldığında bel fıtığına neden oluyor. Bu sebeple doğru pozisyonda oturmak büyük önem taşıyor. Bunun için de kalça ve dizlerin birbirine diz açı yapmaları, bacakların ayrık durmalarına dikkat edin. Böylelikle vücudunuzda dengeyi yakalayacağından bele binen yük hafifleyecektir.

 

Bilgisayarınızı ayarlayın

Bilgisayarlara uzun süre bakmanız gerektiğinde bazı noktalara çok dikkat etmeniz gerekiyor. Öncelikle bilgisayarınız mutlaka göz hizasında olmalıdır. Aksi takdirde boynunuzun zedelenme ihtimali yüksektir. Bilgisayar yükselticilerinden edinemiyorsanız bilgisayarın altına birkaç kitap koyarak da aynı sonuca ulaşabilirsiniz. Diğer yandan klavye kullanırken de bileklerin sabit bir noktaya dayanmaması gerekiyor. Böyle durumlarda bileklerinizin altına yumuşak bir destek koyabilirsiniz.

 

Boynunuza dikkat edin

Boynunuz ağrımaya başladığında, diğer herkes gibi 360 derece olacak şekilde hareket ettirerek rahatlatmaya çalışırız. Aslında bunun çok yanlış bir egzersiz olduğunu biliyor musunuz? Ağrı başladığı anda boynunuzu hareket ettirmeniz gerekiyor, ancak boynunuzu çevirmeden bunu çözmelisiniz. Ağrılı zamanlarda boynu bu şekilde çevirmek kaslara ve sinirlere çok zarar veriyor. Onun yerine öncelikle boynunuzu öne doğru eğmeli, ardından çevirmeden kaldırmalı ve bu sefer saat 3 yönünde tekrar eğmelisiniz. Aynı işlemleri saat 6 ve 9 yönünde de yaparsanız doğru bir egzersiz yapmış olursunuz.

 

Nefes egzersizleri yapın

Yoğunluğunuzun zirve yaptığı ya da stresle başa çıkamadığınız zamanlarda nefes tekniklerine başvurabilirsiniz. Dikkat edin, en stresli ya da öfkeli olduğunuz zamanlarda kısa nefesler alıp verirsiniz. Bunu fark ettiğiniz anda derin derin nefes alıp yavaş yavaş bırakmayı deneyin. Akciğerlerinize daha fazla hava gireceğinden vücudunuz rahatlayacak ve sizi kaygıdan uzaklaştıracaktır.

 

Eğilirken dikkatli olun

Hareketsizliğin kasları tembelleştirdiğinden bahsetmiştik. Bu sebeple eğilmek, vücudumuzu bazen sıkıntılı durumlara sokabilir. Özellikle otururken dik durmaya, sırtı eğmemeye çalışmalısınız. Gerçekten eğilmeniz gereken zamanlarda da belden eğilmek yerine ayağa kalkarak çömelir şekilde eğilmeniz, tüm bu problemleri çözmenize yardımcı olacaktır.

Yorum Yaz

E-postanız gözükmeyecektir.