Günümüzü daha zinde ve enerjik geçirmemiz için en temel gereksinimimiz, kaliteli bir uyku uyumaktır. Kaliteli bir uyku ile işimize daha konsantre olur, enerjimizi daha verimli kullanabiliriz. Vücudumuzun dinlenmesi bu bağlamda büyük önem taşır. Çünkü uyku sürecinde yalnızca vücudumuzu dinlendirmeyiz, aynı zamanda beynimizin daha aktif çalışmasına olanak tanırız. Biz uyurken beynimiz, öğrendiklerimizi hafızaya almakla ilgili çalışmalar yapar ve bunun büyük bir kısmını en derin uykumuzda gerçekleştirir. REM uykusu olarak da bilinen bu uyku süreci için ne kadar kaliteli bir ortam yaratılırsa, öğrenme işlemi o kadar başarılı olur. Yani kısaca uyku, yaşam kalitemizi yükselten bir onarım sürecidir. Dolayısıyla uyku öncesi yapılanların, bu sürece etkisi büyüktür. Vücudumuzun uyku için gerekli rahatlama durumuna girmesi için nelere dikkat edilmesi gerektiğine gelin, birlikte göz atalım.

 

Saat rutini oluşturun

Uyku kalitesini artırabilmek için ilk adım, kendinize bir rutin oluşturmaktan geçer. Her gece aynı saatte yatağa gitmeyi alışkanlık edinirseniz, vücudunuz da uyku saatinin kaç olduğunu öğrenebilir ve böylelikle gece beyninizin öğrenme sürecini pekiştirir.

 

Müzik dinleyin

Bütün günün değerlendirmesini gece yapanlardansanız, uyku moduna girmeden önce rahatlatıcı müzikler denemeyi dinleyin. Bu müzikler, kafanızın içinde dönüp duran düşüncelerden sizi uzaklaştırarak gevşemenize yardımcı olur.

 

Televizyonu kapatın

Bazı insanlar, televizyonun sesiyle daha rahat uyudukları sebebiyle açık bırakmayı tercih eder. Ancak televizyon ve bilgisayarlar, beyni çok fazla uyardığından derin uyumanızı engeller. Bu sebeple mutlaka bunları kapatmanız gerekir.

 

Nefes egzersizleri yapın

Her gün, farklı bir şekilde başlar ve öyle de biter. Dolayısıyla her gece, aynı ruh halinde uyku sürecine giremezsiniz. Özellikle sinirli ya da gergin olduğunuz geceler, nefes egzersizleri yaparak bu duygulardan uzaklaşabilirsiniz. Stres sebepli toksinlerden bu egzersizlerle arınarak zihninizi tazeleyebilirsiniz.

 

Ağır yiyecekler yemeyin

Uykuyu olumsuz etkileyen en önemli faktörlerden biri, yatmadan önce yenilen yiyeceklerdir. Uyku öncesi yemek yemek, sindirim sisteminin fazladan çalışmasına sebep olacağından yatmadan minimum iki saat önce yemeyi bırakmalısınız.

 

İşi düşünmeyin

Yatmadan önce sabah yapacaklarınızı organize etmek, uyandığınızda işinizi büyük oranda kolaylaştırır. Ancak bu listenin sizi huzursuz etme ihtimali sebebiyle derin uykuya dalmanızı da zorlaştıracaktır.

Yorum Yaz

E-postanız gözükmeyecektir.