5 adımda sağlıklı bir metabolizmaya kavuşun!

, 18 Nisan 2018 , BES , Yorum Yok
17nisan-blog

Kış mevsiminde tükettiğimiz ağır yiyecekler ve hareketsiz yaşam metabolizmamızı yavaşlatıyor. Bu yüzden bahar döneminde kendimizi yorgun, bitkin ve halsiz hissediyoruz.
Tam da bahar aylarında metabolizmamızı canlandıracak adımları sizler için listeledik.

1- Kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı!
Ne demiş Cemal Süreyya, “kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı!” Günün en önemli öğünü olarak yıldız gibi parlayan kahvaltı, metabolizmamızın sağlıklı çalışmasına yardımcı olur.

2- Paketlenmiş gıdalardan uzak durun
Vücudunuz için yararlı besinleri tüketmek metabolizmanızı ve aynı ölçüde sağlığınızı olumlu etkiler. Özellikle paketlenmiş ürünlerden uzak durmaya çalışın. Mümkün olduğunca protein tüketen besinler tüketebilirsiniz.

3- Bol su için
Konu sağlıksa, su içmenin yararları anlatmakla bitmez. İçtiğiniz su oranı sağlığınız için ne kadar önemliyse metabolizmanız için de o kadar önemlidir. Bol su için. “Su içmeyi hiç sevmem” diyenlerdenseniz suyunuzun içine limon sıkarak ya da tarçın atarak aroma verebilirsiniz.

4- Sağlık için spor yapın
Metabolizmanızın hızla çalışabilmesi için yağ oranınızın kas oranınızdan düşük olması gerekir. Spor yaparak vücudunuzdaki yağları eritip kas oranınızı yükseltin.

5- Tatlandırıcıdan kaçının
Dikkat ederseniz şekerden bahsetmedik bile! Tatlandırıcı kullanmak da şeker kullanmak kadar zararlı alışkanlıklardan biridir. Tatlandırıcılar, metabolizmamızı etkileyen mikrobiyomların değişmesine neden olabilir. Yiyecek ve içeceklerinizi tatlandırmak istediğinizde bal ya da hurma gibi doğal şekerleri kullanabilirsiniz.

Yorum Yaz

E-postanız gözükmeyecektir.