YAZ TATİLİNDE EĞLENCELİ ÖĞRENMEYE DEVAM!

Her çocuğun iple çektiği yaz tatili sonunda geldi, çattı. Her birinin içindeki ayrı heyecanı tahmin edebiliyoruz. Peki, ya bütün sene emek verdikleri, okul hayatlarında öğrendikleri bilgileri unuturlarsa?

Devamını Oku

TAMAMLAYICI EMEKLİLİK İLE GELECEK GÜVENDE!

Emeklilik sistemleri dünya genelinde “Asgari geçim standartlarını hedefleyen kamusal emeklilik programları”, “İşverenin de emekliliğin finansmanına katkıda bulunduğu iş yeri bazlı emeklilik programları” ve “Gönüllü katılım esasına dayanan emeklilik sistemleri” olmak üzere üç ayaklı bir yapı olarak kurgulanmaktadır. Türkiye’de de birinci basamakta Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK)’nun yönettiği kamu emeklilik sistemi, üçüncüde 2003 yılında gönüllülük esasına dayalı başlatılan Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) yer almaktadır. Planlanan yapısal dönüşüm adımları kapsamında ikinci basamak ise 2017 yılında kısmi olarak başlatılan Otomatik Katılım Sistemi (OKS) ile oluşturulmuştur. Bugün, Gönüllü BES ve Otomatik Katılım Sistemi’nde toplam katılımcı sayısı 11,8 milyona ulaşmışken toplam fon tutarı da 100 milyar TL‘dir.

Devamını Oku

Bireysel Emeklilik Sisteminin Faydaları

Hayatımız boyunca büyük emekler verip çok çalışıyoruz. Sabahtan akşama kadar işlerimizin peşinde, daha iyi bir geleceğe sahip olmak için didinip duruyoruz. Peki ya geleceğe yeteri kadar hazır mıyız? Bu soruyu gönül rahatlığıyla cevaplamanın kolay bir yolu var: Bugünden bireysel emeklilik sistemine başlamak…

Siz de genç yaşınızda çalışmaya başladıysanız ve gelecekte rahat bir emeklilik hayatı yaşamak istiyorsanız bireysel emeklilik sisteminin ne gibi yararları olduğuna birlikte göz atalım. Devamını Oku

Ramazan’da Dengeli ve Sağlıklı Beslenme

Ramazan ayının gelişi ile birlikte hem manevi yönümüzü geliştirecek hem de beslenme ve yaşam şeklimizi değiştireceğiz. Yaklaşık 16 saat sürecek oruç için sahurda ve iftarda çok dikkatli olmamız gerekiyor. Çünkü aç kaldığımız zaman boyunca herhangi bir sağlık problemi yaşamamak da bir o kadar önem kazanıyor. Ramazan boyunca iftarda ve sahurdaki beslenme düzenimizle ilgili dikkat edilmesi gerekenleri sizler için derledik. Devamını Oku

KALİTELİ BİR UYKU İÇİN NE YAPABİLİRSİNİZ?

Günümüzü daha zinde ve enerjik geçirmemiz için en temel gereksinimimiz, kaliteli bir uyku uyumaktır. Kaliteli bir uyku ile işimize daha konsantre olur, enerjimizi daha verimli kullanabiliriz. Vücudumuzun dinlenmesi bu bağlamda büyük önem taşır. Çünkü uyku sürecinde yalnızca vücudumuzu dinlendirmeyiz, aynı zamanda beynimizin daha aktif çalışmasına olanak tanırız. Biz uyurken beynimiz, öğrendiklerimizi hafızaya almakla ilgili çalışmalar yapar ve bunun büyük bir kısmını en derin uykumuzda gerçekleştirir. REM uykusu olarak da bilinen bu uyku süreci için ne kadar kaliteli bir ortam yaratılırsa, öğrenme işlemi o kadar başarılı olur. Yani kısaca uyku, yaşam kalitemizi yükselten bir onarım sürecidir. Dolayısıyla uyku öncesi yapılanların, bu sürece etkisi büyüktür. Vücudumuzun uyku için gerekli rahatlama durumuna girmesi için nelere dikkat edilmesi gerektiğine gelin, birlikte göz atalım. Devamını Oku

KRİTİK HASTALIKLARA İYİ GELEN BİTKİLER

Teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin, yaşadığımız devrin sağlık problemlerine bazen çözüm olamayabiliyor. Özellikle kritik hastalıklar söz konusu olduğunda, kişiden kişiye göre değişikliklerin yaşanması, tüm tedavi sürecini değiştirebiliyor. Bu sebeple belki de yapılabilecek en önemli adım, beslenme alışkanlıklarının değiştirilmesi olarak görülüyor. Baştan sağlıklı yiyeceklerle bir düzen oturtulursa, risk de bir o kadar düşebiliyor. Kritik hastalıklara hangi bitkinin iyi geldiğini ve bu bitkilerin vücudunuzda nasıl olumlu fayda sağladığını sizler için araştırdık. Devamını Oku

MUTFAKTA BİR ŞEYLER YANLIŞ GİDİYOR!

Uzun ve yorucu bir günün ardından eve geldiğinizde eminiz kafanızda çok fazla sorunla uğraşmaya devam ediyorsunuz. Sabahın erken saatlerinde başlayan stresiniz, hayatınızın birçok alanını da etkiliyor. Eve döndüğünüzde günün tüm yorgunluğundan arınabilmemiz için size bir önerimiz var! Mutfak terapisini denemeye ne dersiniz? Son dönemlerde uzmanların da üzerinde çalışmalar yaptığı mutfak terapisi ile bir şeyler üretmek, belki kendi yemeklerini ortaya çıkarmak, size çok iyi gelebilir. Bizim de bu çorbada tuzumuz olsun istiyoruz ve terapinize başlamadan önce sizlerle, mutfakta yapmamanız gereken bazı tüyoları paylaşıyoruz. Devamını Oku

DÜNYADAKİ KAHVE KÜLTÜRLERİ

Koyu sohbetlerin baş tacı, bazen kavuşmaların en yakın şahididir, kahve… Her derde bir derman sunar. Mutlu bir haber geldiğinde keyfe dönüşür, işler bittiğinde yorgunluğa bürünür. Kahve, aynı kahve bile olsa ruh haline, yanındakinin değerine göre şekillenir. İşte bu yüzdendir bazen acılaşması, bazen baldan tatlı gelmesi… Anlam yükler ve bazen de anlamın ta kendisi olur. Birbirini seven iki insanın yolunu birleştirmesindeki ilk adımdır. Bu yüzden de adı her yerde kahve olsa da, tadı aynı tat değildir. Her ülke, kahveyi kendi kültürüne göre yorumlar. İçtiğiniz kahvelerin sizde farklı izler bırakması için dünyanın farklı yerlerindeki kahve duraklarını araştırdık. Devamını Oku

MASA BAŞINDA ÇALIŞANLAR İÇİN ÖNERİLER

Hayatımızın büyük çoğunluğunu iş yerlerinde geçiriyoruz. Sabahın erken saatlerinden akşama kadar masa başında çalışmak da artık hayat tarzımız… İş yetiştirmeye kendimizi kaptırmışken zamanın nasıl akıp gittiğini de anlamıyoruz ve bir bakıyoruz ki uzun süreler boyunca sandalyeden kalkamamışız. Sonrasında gelen ağrılar, sancılar… Tüm bunların önüne geçebilmek için size bazı önerilerimiz var. Devamını Oku